bangga buatan indonesia
...

House of Distraw - Mini Totebag Ecoprint Pounding


Rp. 100.000,-


Detail (ID) :
Ukuran : 30 x 30 cm
Art work : Pounding ecoprint
Warna : Natural
Daun : Kirinyuh
Material : Blacu katun
Tali bahu : Webbing

Tas mini totebag pounding ecoprint motifnya dibuat dari daun Kenikir yang dipukul/diketuk satu persatu sehingga warna dan bentuk daun berpindah ke atas kain dan menjadi motif yang unik. Teknik ini dikenal sebagai ecoprint teknik pounding.Ecoprint teknik pounding adalah cara memberi motif pada kain dengan menggunakan daun asli yang diketuk/dipalu, sehingga bentuk dan warna daun akan menempel pada kain. Dibutuhkan teknik khusus saat dalam mengetuk/memalu daun, agar setiap urat daun dapat terlihat dengan jelas dan detail.


Detail (EN):
Size: 40 x 28 x 7 cm
Artwork: Discharge Ecoprint
Material: Canvas
Handle: Pull-up leather
Sling: Pull-up leather
Variation: Pull-up leather
Pockets: Copper-finished metal zipper with pull-up leather cover and adhesive pocket

The Document Bag Sling Ecoprint features a leaf pattern meticulously crafted on canvas, followed by the discharge ecoprint process.

Ecoprint discharge technique is a method of creating patterns on fabric using real leaves combined with natural dyes. This results in a unique and attractive pattern as the shapes and colors of the leaves blend with the natural dye, forming a distinctive motif. Special techniques and understanding of the characteristics of natural dyes are required to achieve this pattern.

  Pesan Produk
SiBakul Jogja 2023